søndag den 3. oktober 2010

Børnetegning

Jeg har et barn, der i en alder af 6½ år, stadig ikke rigtig kan tegne. Han gider det simpethen ikke. Så jeg har mange og vi snakker rigtig mange pludder pladder tegninger, og jeg elsker dem alle. Han kan godt, hvis han virkelig bliver sat til at koncentrere sig, tegne, ifølge ham selv, et menneske. Sådan et tegnede han til min kusine, vi var til fødselsdag hos igår. Og da det hører sig til sjældenhederne at han tegner disse tegninger, blev jeg simpelthen nødt til at fotografere den, eller DEM, for der er én på hver side.

Photobucket

Det ses jo tydeligt, udfra tegningen, at mit barn, Bøffen i daglig tale, hedder Viktor Emil og tegningens indehaver hedder Sofia. jeg elsker børn´s mangfoldighed og bogstaver der bare kan stå forskud af hinanden og vende den forkerte vej, uden det har den store betydning, for vi som voksne, kan jo godt regne ud, hvad der skal stå.

På nedestående tegning synes jeg især man skal bemærke benene der kommer oppe fra hovedet og munden. Børnetegninger har nu alligevel sin charme. Har du en tegning du bare ikke kan stå for?

Photobucket

1 kommentar:

Lisbeth sagde ...

Min søn på 6 lavede her i sommer et tegning af en lastbil med en mand på ladet,som står og prutter :-) Den kunne jeg altså ikke lade være med at grine af.